My Followers

October 14, 2009

Kek cawan untuk Jurukimpal


Order dari Ana, tinggal di Baling. Ana cakap member dia bagi no.hp aku..  rupanya member ana ni ialah Farah yang tinggal di Baling jugak.. Dulu Farah ni dpt hadiah cuppies dari kakak dia yang nama Farah jugak tapi keja di KL.. Jadi atas recommendation Farah, Ana ni berminat nak order dgn aku..

Memula ana order kapis ni dia cakap semua ikut suka aku nak buat camna pun.. Pastu bila aku terangkan pada dia contohnya nak warna apa, suka design apa atau nak tema apa2 ka.. baru dia tanya, boleh tempah ikut tema gak ka? alahai.. boleh la dik ooii... insya'allah aku usaha jugak utk buat seperti tema yg diminta..

Ana kata cuppies ni untuk suami tercinta.. Tiap2 thn dia buat surprise utk sang suami.. wahhhhhh.. untungnya suami ana ni.. dpt isteri camni.. Ana bagitau lagi, suami dia tukang besi..a.k.a jurukimpal.. boleh ke nak lukis besi? aku yg di corong telefon sebelah sini plak tiba2 blank!!! tapi idea merepek pun mai.. aku cakap buleh ja.. hammer pun besi, spannar, screwdriver pun besi.. Boleh lukis benda2 tu.. insya'allah tak susah..Pastu ana cakap lagi, hubby dia buat pagar besi jugak.. mcm nak suruh akak lukis pagar rumah, tapi boleh ka? tanya ana lagi.. aku konfiden jawap.. boleh..boleh... padahal aku pun tgh blank.. camna nak lukis pagar ni.. pagar umah aku tu takda design2 pun...adeh2..

Lepas dah deal semua, sehari sebelum penghantaran, mcm biasa aku bakar kek.. pastu dah siap nak kena tunggu sejuk plak..sementara nak tunggu kek sejuk, aku round jap kat kawasan umah aku tu.. cari2 idea nak lukis pagar umah org.. pastu bekenan dgn satu pagar tu.. dgn rock iron bunga2 semua siap.. mmg cun arr.. takpe2..aku save memory dlm pala ni.. balik umah, start melepa aising, tulis dan warnakan huruf2 tu dengan piping jelly dulu. Pastu bila start nak melukis tiba2 otak aku black-out plak.. aku dah bayangkan hammer, spannar dgn screwdriver. Pastu tiba2 otak aku ni terpk plak.. kalau  spannar, screwdriver tu bukan utk jurukimpal rasanya.. yg tu lebih sesuai dengan mechanic.. aiseh.. nak lukis apa ni... tolong..tolong.. terhilang ingatan plak..

Nak lukis pagar besi tu pun aku blank.. Last2 aku tgk ada fondant sket lagi.. terus aku uli.. cadangnya pagar tu nak buat biru, hitam dgn coklat, tiba2 pewarna hitam plak buat hal.. dia jadi cam biru plak...tensen2.. last2 tgk jam dah kul 11 lebih.. satu apa pun tak setel lagi.. Hmmm.. aku kena buat pagar dulu.. tapi memori yg aku save pakat2 ilang abih.. tensen2.. Buat gak la.. bila dah siap pagar.. aku still tak tau barang2 jurukimpal ni camna.. nak seacrh intenet mmg tak dpt.. line cam hampeh je.. takpa2..relax.. tinggal dulu kek ni dlm peti sejuk, apa2 pun aku kena balik umah mak dulu tgk ecah.. pastu atas motor teringat, abg aku pandai bab2 welding ni.. heheheh minta tlg dia la lagi senang.. nasib baik dia kata boleh tlg.... sampai umah, abg aku tu p main badminton lak.. sementara tunggu dia balik aku tdo jap ler..

Dlm sejam lebih pastu abg aku kejutkan, terus balik umah aku.. Tgk jam dah lebih dari 2 pagi dah.. Apa lagi,  abg aku draft la gambar2 yg berkaitan dgn welding.. tak byk pun.. 4 je yg dia lukis.. pastu aku kaler cepat2 sebab mata dah tak leh angkat.. siap semua kul 3 lebih. Terus patah balik umah mak aku.. tdo sana..

Pagi esok tu kul dlm kul 10.45 aku dah sampai ke tempat ana di Baling. Mmg la ana ni bagus.. ramah plak tu.. siap nak tambah duit minyak pulak.. sebab dia kata kesian aku datang dari jauh.. huhuhuhuu..aku plak tak sampai ati nak charge lebih2.. Ana tunggu tepi jalan.. dia tunjukkan direction utk ke rumah dia.. minta aku surprisekan husband dia.. Mmg husband dia terkejut bila tgk aku bawakan cuppies ni.. terkelu dia mungkin sebab tak sangka wife dia sanggup upah aku yg jauh2 ni utk buat kejutan pada dia..

Feedback yang aku dpt dari ana, husband dia suka.. kebetulan lepas tu family ana pulak p umah dia.. katanya semua suka.. Apapun untuk ana, terima kasih byk2 la sebab order dari akak ye.. harap2 boleh jumpa lagi lepas ni.. ;)



Sebelum aku lupa.. kalau sesapa yg rumahnya area Baling atau berdekatan atau jauh pun takpa nak cari tukang besi, tak kira la nak buat pagar rumah ka, awning ka, grill ka.. apa saja yg berkaitan dgn besi. Boleh contact ana ni.. harga berpatutan dan hasil kerja mmg memuaskan.. tapi kalau nak contact ana tu kena contact aku dulu la utk amik no hp ana ni.. sebab aku tak publish no.hp ana kat blog ni untuk mengelak apa2  risiko yg  kureng elok ok..

No comments:

Post a Comment

Slide 1

Slide 2

Slide 3

Sepintas Lalu

get this widget here