My Followers

January 01, 2009

Welcome 2009

Alhamdulillah... dah masuk tahun baru..
Dengan rasminya aku bukak blog baru.. kat sini dah takdak bonda2 ok.. bonda tu biarlah kekal di fp dan kekal menjadi sebutan untuk anak2 angkat ku terutamanya anak2 Kama.

Sejak2 menghampiri hujung tahun 2008 mmg aku agak sibuk. Sibuk dgn urusan rumah baru. Dapat jugak aku miliki umah sediri. Umah semi-d saja. Walaupun rumah tu dah lama dapat kunci tapi sibuk dengan ubahsuai pulak. Alhamdulilah, dapat jugak la umah yang tak berapa besar dan tak berapa kecik. "Yang sedang-sedang saja..." mcm lagu iwan dangdut.. hehehhee.. tapi cukup la untuk aku dua branak dgn ecah on weekdays dan kami 3 beranak on weekend.... hihihhiiii..

Bukan beria renovate sgt pun cuma tambah dapur saja. Mulanya hubby tak mau tambah. Dia kata tunggu thn2 ke depan baru nak tambah tapi pada logik akal fikiran aku la kan.. better tambah sekarang dari tunggu 3-4-5 thn lagi baru nak tambah. Sebab pertama, kalau sekarang pun bahan2 binaan dah mahai, lagi 3-4-5 thn mesti lagi bertambah-tambah mahai kan.. Sebab kedua pulak, aku tak berapa suka kalau dining sekali dgn hall.. nanti kalau ada tetamu mai umah terus nampak meja makan.. nak pulak time tu si ecah tgh dok makan.. mesti bersepah punya.. sure tak sempat cover line! wakakakakkakaa... Sebab ketiga, aku yang akan habiskan masa lebih byk di dapur, dah sah-sah aku nak tgk dapur aku ala2 complete sket kan..walaupun tak sehebat dan secanggih dan secantik dapur kawan2.. kuikuikuiii...

Apa lagi yang aku bz ek.. ohhhh yaaa.. bz dengan kursus2 yang wajib kena p untuk penuhkan penilaian prestasi pada setiap hujung tahun. Kalau hari yang takdak kursus, tetap kena p tgk umah sebab kena siram pokok2 yang baru di tanam di laman. Cewahhhhhhhh mcm la byk sgt pokok kat umah tu.. hehehe..

Pastu bz dengan tempahan2 kek yang customer order.. tak la byk sgt sebab aku mmg menghadkan tempahan sebab takut tak sempat buat memandangkan ada sesetengah kursus memerlukan aku berada sehari suntuk di tempat kursus.. ada yang sampai ke tgh malam. Tapi syukur, semua dah selesai.

Opss sebelum lupa.. ada yang tertanya-tanya, awat tutup fp & buka blog pulak? ok, mai nak habaq, aku bukannya terus officially off fp tu.. cuma kadang2 mmg menghanginkan aku la bila nak update.. Kat ofis ni kadang2 mmg tak leh nak bukak langsung fp tu.. web lain majoriti boleh jer.. itu yg frust sket tu.. fp tu mmg best sebab gambar dia kita boleh taruk besaq2. Tapi yang lecehnya sebab malas nak save gambar dlm photobucket pastu transfer plak ke fp. Pastu proses upload kadang2 lambat sgt.. Apa lagi ya, hmmmm...... kalau kat fp bila kawan2 comment, aku nak reply tapi kadang tu bila reply reject la, 'hang' la... jadi aku lak bukan seorang yang penyabar dan rajin nak tunggu lama2... kat sini buleh letak chatbox so buleh terus reply takyah tunggu lama2... hihihihii
Tapi apa pun aku mmg sayang giler kat fp aku tu.. dah 3 tahun lebih aku bersama fp aku tu.. :(

That's all for now.. harap2 kawan2 kat fp tu sudi2 la singgah kat blog aku lak.. chowww!!

No comments:

Post a Comment

Slide 1

Slide 2

Slide 3

Sepintas Lalu

get this widget here