My Followers

May 19, 2010

Fruit Cocktail Cheesecake

Kek ni tak susah nak buat tapi agak mencabar bila nak sapu fresh cream di sekeliling kek. Sebab utamanya adalah cuaca semasa mendeko kek ni yg terlalu panas.. cepat betul cream ni cair.. kek ni pun asek keluar masuk peti ais ja utk pastikan cream dia tak cair.. aku plan nak buat border utk kek ni tapi mmg tak dpt la sebab aku sendiri tak confident dgn fresh cream ni time cuaca yg membahang ni.. satgi habih meleleh, naya ja kan...

Kek ni ditempah oleh Kak G untuk birthday suami terchenta... first time aku buat cheesecake pesen ni walaupun kak g request kek besday yang biasa2 ja.. oleh sebab family kak g ni agak istimewa utk aku, so aku buat special skit la.. Kata kak g melalui fb, "kek ni sedap sgt".. hmmmm kalau sedap..lega aku rasa.. hehehe.. thanks kak g.. jaga diri k... rehat secukupnya.. and ingat pesan ecah tau.. minum ayaq masak byk2.. nanti demam lagi lak.. hehehee



No comments:

Post a Comment

Slide 1

Slide 2

Slide 3

Sepintas Lalu

get this widget here