My Followers

March 10, 2009

Mcm2 Inti Bun

Yg ni ada kawan baru order untuk makan dgn anak2 dia.. dan dia request minta buatkan bun yg besar2 bentuknya dan nak mcm2 inti kalau bolehla katanya.. aku tak kesah pun.. lagipun mmg ada stok inti kat umah.. pastu dia kata kalau boleh buat plain je atas bun tu supaya anak2 dia tak pilih2 masa nak makan..cuma utk tuna dia minta letak daun bawang sket sebab yg tu untuk dia dan cik abe dia saja.. anak2 tak makan yg tuna tu.. paling byk inti kacang merah dgn sekaya.. lain2 tu dia kata buat sikit2 dah la.. so ok lah.. lepas sembang2 dan diskas sket2... aku dgn terujanya buat bun ni utk depa anak beranak.. sebenarnya aku tak penah tgk anak2 dia.. cuma aku tau anak dia ada 5 org. Kami selalu jumpa di padang permainan bila ujung minggu sebab dia selalu jogging kat situ.. aku lak bawak ecah main buai.. so bila dah selalu nampak.. mesti la ada salam suaikenai kan.. bila dia order bun ni aku mcm terpisat2 jap sebab tak penah buat jual utk org.. kalau utk makan sendiri tu mmg biasa la.. ok, aku sahut cabaran... ni dia bun2 yg aku buat utk dia...

yg ni kulit atas dia tak brapa 'garang' sgt warnanya.. mungkinkah sebab aku letak dia di tray yg bawah masa dlm oven tu? so terlindung sket la kan...





Aku proses bun ni dari pagi.. Semua skali dpt ler 40 biji. Petang tu jugak aku antar.. Bila sampai kat umah dia, baru aku tau kenapa dia suruh aku buat bun ni besar2... tapi anak2 dia mmg friendly... bukan setakat duit bun saja.. siap jamu air dan mkn petang lagi.. dan aku sronok tgk depa makan bun buatan aku ni... hmmm hari yg ceria utk aku.. Tima kasih Ti.. lain kali order la lagi noo..

No comments:

Post a Comment

Slide 1

Slide 2

Slide 3

Sepintas Lalu

get this widget here