My Followers

March 10, 2009

Puyuh Goreng Berempah

Hampir 2 minggu internet buat perangai... nak update blog pun susah.. nak check emel pun payah... tapi syukur Alhamdulillah.. minggu ni nampaknya dah kembali pulih.. Aku akan slowly2 update gambar2 terbaru kat blog ni..

Menu bawah ni aku buat utk makan kat member... buat port luck.. bawak sorang sket.. aku masak kari ikan masin dan puyuh goreng berempah ni.. Puyuh ni mak yg beli utk aku sebab dia tau aku suka makan puyuh.. hmmmm sedap..

Puyuh Goreng Berempah

Perap:
4 ekor burung puyuh
sos tiram
kicap
bawang besar + bawang putih + halia + halba = blend
Garam
Madu
1 sudu besar rempah kari
Tepung gandum

Bahan2 hiasan sampingan
2 biji kentang - didadu
2 biji bawang besar - dihiris bulat
1 sb halba
10 tangkai cili padi - di belah 2

Cara2:
1. Panaskan minyak.
2. Buang air perap tadi dan gaul puyuh dgn tepung hingga agak melekat tepung dgn puyuh.
3. Goreng dlm minyak panas hingga masak ( api sederhana perlahan )
4. Toskan dan masuk ke dalam pinggan.
5. Goreng bahan2 hiasan hingga empuk dan masak, tuang/tabur ke atas burung puyuh tadi. Siap.

No comments:

Post a Comment

Slide 1

Slide 2

Slide 3

Sepintas Lalu

get this widget here