My Followers

June 04, 2009

Kapis Hantaran & Makan2

Awal2 lagi Kak Yati dari KL call untuk order cuppies fondant utk hantaran adik dia kalau tak silap.. Seingat aku first call tu kak yati minta aku hantar cuppies ni hari Khamis petang.. Kalau petang kena antar lepas ofis hour la.. kak yati kata ok ja.. sebab nak antar cuppies ni kat umah org tua dia di Junjung... Majlis adik dia hari Sabtu rasanya.. ok la, aku take note sikit la kan dlm diari aku.. pastu kak yati order 2 set cuppies untuk makan2.. 1 set 16 pcs & 1 lagi 25 pcs.. Cuppies makan ni satu utk sebelah family dia dan 1 lagi untuk family mertua dia.. Kak yati nak design campur2 dan ikut suka aku ja..

Lagi seminggu sebelum delivery date, aku sms kat kak yati sebab lepas dia transfer duit dia kata nak cuppies ni hari selasa.. aku pun pening sat.. sebab yg aku catat dlm diary hari jumaat.. jeng jeng jengg.... hmmm kena konfem balik la nampaknya kan... so tanya dgn kak yati, dia nak aku antar ari Rabu pulak.. sebenarnya takdak masalah apa pun sebab customer kan selalu di pihak yang benar, dan aku tak la kesah sgt pasai tarikh atau hari penghantaran sebab melalui cakap2 kami di laluan udara, kak yati mmg tak cerewet langsung dan sgt memahami cuma aku rasa dia pun confuse sebab dia kat kl, yg nak hantar kek ni ke Sg. Petani tu org tua dia.. mungkin ada miscomunication kot.. aku sms plak tanya kalau2 aku leh hantar cuppies ni ari rabu petang ke.. malam ke... sebab aku keja dari 8.00-5.00.

Suddently kak yati call terus minta aku antar kapis ni rabu pagi dlm kul 8.. Errrkkkkkk??? Alamak!!! Adeh..deh..deh... hilang akal fikiran jap..tapi bukan giler la... cuma terpinga2.. terbengong-bengong.. tersentak-sentak... tercangak-cangak..terkebil-kebil... dan pelbagai ter dan ter lah...sebab masa kak yati call tu ialah hari selasa dan waktu tu aku masih di ofis.. huhuhuu... Pada waktu yg sama gak, aku kena buat plain butter cake 2 biji utk kawan mak aku.. aisehhh.. dlm hati tertanya-tanya... adakah sempat? balik keja aku pederaih la motor kapcai aku nak ligan masa punya pasai..seb baik aku selamat sampai ke destinasi.. hehehe.. Bersilat la kat dapur sorang2.. tak amik ecah pun sebab ecah tgh demam..

Akhirnya kesemua kek2 kenit kak yati dan kek butter kawan mak aku siap. Baru leh tarik nafas lega... heheheh..


Bunga Half Carnation...( ye ke? aku nampak cam kekwa ja.. )

Cuppies 25 pcs

Ni set makan2.. 16 cuppies tapi aku letak 18 biji sebab set hantaran tu tak leh nak masuk lagi sebiji.. (dah call bagitau kak yati pasai ni.. ) pastu ada extra lagi sebiji.. aku pun dah tak larat nak telan kek byk2.. aku boh skali ja dlm ni..

Siapkan skali kotak hantaran dia

Intai2 skit dari dlm kotak...


Sebenarnya masa aku snap gambar ni aku mmg dah terlalu mengantuk + letih... Jam kat hp menunjukkan waktu dah makin dinihari.. lepas semua dah siap..kemas2 skit umah, pastu letak cuppies ni di tempat yg selamat supaya semut tak hurung.. (tak muat dlm fridge)..

Aku betul-betulkan pinggang yg dah sakit ni.. capai baju sejuk, kunci motor dan helmet.. kunci pintu umah, pintu pagar dan segala pintu yg ada.. terus start motor balik umah mak di Lunas..
Kul 3.20 pagi aku sampai kat umah mak...belek2 ecah yg tgh tdo dan masih demam.. Kalau ikutkan tak balik pun takpa.. terus tdo jer kat umah aku tu tapi memandangkan sehari tak tgk muka anak..huhuhuu tak leh jadi la.. wajib balik jugak tgk dia.. dpt kiss dia dan bau bucuk dia tu pun jadi la..hehehe..

Tdo sat untuk beberapa jam, kul 7.10 ajak mak pegi antar cuppies ni.. Parents kak yati dah tunggu kat luar banglo depa.. parents kak yati nampak awek muda dan baik orgnya.. Terima kasih daun keladi ya kak yati.. kalau sudi order la lagi.. hehehe..

No comments:

Post a Comment

Slide 1

Slide 2

Slide 3

Sepintas Lalu

get this widget here