My Followers

January 06, 2009

Breakfast for today

Pagi ni cuma makan nasi lemak sebungkus... cewahhhhh 'cuma' la plak.. ye la selalunya kalau makan nasi lemak 5 kupang ni aku makan 2 bungkus skaligus baru rasa kenyang.. tapi disebabkan aku ada azam no.1 yg en.hubby ku rasa mcm musykil a.k.a kurang percaya maka terpaksa la aku makan nasi lemak ni cuma sebungkus untuk membuktikan azam no.1 tu aku mampu buat!! phewwwwww!!! pocah poluh jugak den ni...

Nak suruh makan nestum atau oat di pagi hari atau yg seumpama dgnnya yg berair ni oppssss sori lah aku mmg tak leh telan.. Hatta scout emulsion yg perisa oren tu pon payah beno aku nak telan.. Kalau en.hubby tak suap mmg aku tak makan ler... aritu batuk teruk, member suggest minum air suam taruk madu batu.. dia kata mmg bagus utk batuk.. pehhhh beria semangat p beli pastu bila dah taruk dlm ayaq dok pk berpuluh kali nak minum..walaupun aku tau mmg sedap sebab madu kan manis tapi bila dah katanya 'ubat' tiba2 rasa tekak aku dah diblock!! adoiyaiii... Kalau bagi ubat dlm bentuk pil/kapsul mmg tak payah pk pun.. skali telan brapa biji pun gerenti ada laluan kat tekak ni... hehehe...

Moral of de story walaupun ada azam no.1, aku tak la terus sekat pemakanan aku secara drastik... pelan2 la kan.. kalau selalu makan nasi lemak 2 bungkus skali mkn atau kadang2 terlajak jugak ke 3 bungkus, lani tgh pelan2 control bagi jadi sebungkus saja walaupun tak kenyang.. alah.. nasi lemak 5 kupang bukannya byk pun... 4 kali suap dah setel..

1 comment:

  1. hehehe....dari makan oat wat bekpas...baik tak yah bekpas terus kan hehehe. jom le kita sama2 berazam kuruskan badan...rasa2nya kalau akak...nanti ramadhan ngan 1st syawal je baru tercapai hajat tu. namun masuk 5 syawal...balik tembam semulajadi kah kah kah

    ReplyDelete

Slide 1

Slide 2

Slide 3

Cuppies

Sepintas Lalu

get this widget here