My Followers

January 08, 2009

Mawarku Versi Malam


Ini bunga mawar di laman umah saya... Gambar ni snap waktu malam.. so nampak kaler dia semua lebih kurang sama ja.. Dah lebih 10 pasu saya tanam.. Saya guna baja yg paling selamat dan paling subur iaitu baja taik cacing.. hehehee.. Warna bunga ros ni semua lain2 sebenarnya kalau belek betoi2 pada waktu siang.. yg warna oren ada 3 jenis.. satu oren terang, oren lembut mcm nak peach pun ada.. dan oren nak pink sket.. merah pun ada mcm2 merah.. ada merah biasa, ada merah hati, ada merah cili.. kuning lak 2 jenis. Satu jenis bunga besar, satu lagi bunga jenis sedang mcm gambar kat atas skali ni.. Warna pink ada 2 jenis pink, pink terang dan satu lagi tu warna mcm yg kebanyakkan org tanam..satu lagi warna ros nak purple ke merah nak purple camtu lah... warna putih pun ada... tapi yg warna putih ni saya tinggal dulu di umah mak saya utk dia jaga bagi besar dan berbunga dgn lebat baru saya nak amik.. sebab mak saya kata dia nak jaga pokok tu.. :(

Hmmm... ada lagi 2 pokok yg belum berbunga.. yg sepokok tu dah nampak kudup2 bunga... yang lagi sepokok tu jgn kata bunga, kudup pun tak timboiii lagi.. takpa saya sabar menanti demi mawarku ituuu.... :p

Saya cuma suka bunga ni saja.. sebab tu dlm dekorasi kek saya pun selalunya saya deko bunga ros saja.. sebab saya mmg sukalah bunga nie.. hihihihiii... Saya tgh cari bunga ros yg warna dia lain daripada yg ni.. Ada kawan di Tapah kata, umah mak dia di Shah Alam, ada pokok bunga ros yang bunga dia warna hijau, tapi baunya bau daun kari..?? Katanya beli di Sg. Buloh.. Masa saya dok kl dulu rajin jugak p beli pokok kat sg.buloh tapi tapi paling rajin beli pokok cili yg pelbagai warna dan bentuk dia mcm2 pesen tu.. Ada sapa2 kat sg.buloh bleh p tlg tgk dak bunga ros hijau ni? nak kirim sepokok!! :D







* dlm byk2 mawar...hanya ada satu mawar saja di hati saya..hihihiii
Ayat mcm budak2 skolah jer!! wakakkakaaa...

No comments:

Post a Comment

Slide 1

Slide 2

Slide 3

Cuppies

Sepintas Lalu

get this widget here